HUNDENS BÖN

HUNDENS BÖN.

Jag lever ungefär 15år.
Varje gång du lämnar mig betyder sorg för mig.
Ge mig tid att förstå vad du begär av mig.
Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.
Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.
Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen, jag har bara dig.
Tala med mig fast jag inte förstår orden, jag blir glad utav att höra din röst. Kom ihåg att att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.
Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka på dig.
När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra, så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.
Ta hand om mig när jag blir gammal, kom ihåg, du blir också gammal.
Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig.

Jag älskar Dig!

Din Hund.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

DIN  HUND

Din hund bad inte att få komma till Dig.
Han bara kom för att Du ville ha honom.
Han kom till Dig för att ge Dig vänskap då andra sviker, sympati då andra är emot Dig.
Han kom för att ge Dig kärlek då Du känner dig utelämnad, sällskap då Du är ensam.

Han gör Dig på gott humör då Du är ledsen.
Han tar emot Dig med glädjetjut då Du äntligen kommer hem.

Han är någon som behöver Dig, någon att smeka, leka med och ha roligt tillsammans med.
Han är beroende av Din omtanke och Din kärlek.
Han protesterar inte då Du missförstår honom.
Han är utlämnad till Dig på gott och ont.

Han ger Dig sköna, avkopplande promenader.
Han ger Dig sällskap.
Han ger Dig kärlek och glädje.
Han vaktar och skyddar Dig.
Han varnar om främmande kommer.
Han överger Dig inte så länge han lever.
Han ger Dig trygghet.

VAD  GER  DU ?



Av Anders Hallgren
(psykolog, hundpsykolog, författare av bla böcker om hundar och människor.)


..

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det var super roligt att äntligen få träffa Killen, underbara lilla Killen! Det kan man kalla en kille med fart i!



Matte tackar så mycket!! =o)

tyvärr fick inte min matte en massa gott, som grisöron och tuggben, hon fick skor, pengar och en massa tråkigheter. Vad ska man med sådant till? de är ju inge gott att tugga på. Eller?



Hoppas Killen blir en lika underbar, lydig, rolig lekkamrat hund som Tjejen! Lydig är han i alla fall om man jämför mina små troll mot honom, och rolig att leka med oxå. Jaa det är Tjejen i fel kön och miniformat!! Eller?



Många svansisar från Zindy m. Trollen

2008-12-22 @ 19:45:12
URL: http://trollartollaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-22 @ 19:52:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jennifer

God Jul på er alla tre! (+ mamma och pappa och alla som ni firar jul med)

Här kommer en liten julhälsning från oss, Trion med Tollare och våran familj.



God Jul, nu ska vi sno mera julklappar ;P

2008-12-24 @ 21:56:19
URL: http://trollartollaren.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej!!!

Tack för fotot på dina yrväder, nu har du att göra minsann :-)

Jag väntar på att du ska lägga ut lite bilder på Killen här också.

Ps! Anders Hallgren har jag pratat med i telefon men jag tror inte du blir så förvånad över det, ha, ha!

Kram och God Fortsättning!!!

2008-12-25 @ 15:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0