DJURSEXLAG I ENGLAND

Nu har jag nosat reda på lite mer angående detta med att människor har  sex med oss djur. Se nedan.

DJURSEXLAG  I  ENGLAND

Hårt straff för djursex i England
I Sverige är det fritt fram att ha sex med djur. I England kan de ge hårda straff. Där liknas övergrepp mot djur vid övergrepp mot barn.

Tidelag avkriminaliserades i Sverige 1944, och så sent som i våras avfärdade jordbruksminister Eskil Erlandsson (c) kravet på ett lagförbud. Ministern menade att det är svårt att dra gränsen för vad som är övergrepp och vad som är vanlig ömhet med djuren.

I England gör man en helt annan bedömning. Där kunde tidelag ge livstids fängelse fram till för några år sedan.

Anpassat till 2000-talet
År 2000 kom Englands inrikesdepartement med en rapport där de såg över straffskalorna för sexualbrott.
I rapporten gavs rekommendationen att maxstraffet skulle sättas till fem års fängelse eftersom straffen ska vara ”rättvisa och anpassade till 2000-talet”.
I rapporten slås det fast att tidelag inte bara är ett uttryck för zoofilernas ensamhet och svårighet att skapa varaktiga relationer med andra människor, utan det är också ett aggressivt beteende.

Kopplingen görs också mellan övergrepp på djur och övergrepp på barn – två kategorier som inte kan skydda sig mot vuxna människors våld.

Kränkning av djuren
Flera länder där tidelag inte är förbjudet – däribland Sverige – menar att djuren redan skyddas via djurplågerilagstiftning.
Engelsmännen menar att det inte räcker. Där ses tidelag som en kränkning i sig av djuren.

Tidelag är ett sexbrott eftersom en part inte kan samtycka till den sexuella handlingen, enligt rapporten från det engelska inrikesdepartementet.


Källa:
Artikel av David Baas, reporter på Expressen år 2008. [email protected]


Ha en bra dag där ute eller inne!
/ Tjejen.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

sv: men tjejen, smit in med kotten och lämna den sen kan man käka en massa gott godis!Då lyckas du förhoppningsvis med båda, mina små barn har inte förstått att man bara ska tugga sönder dem för skojs skull och spotta ut. De käkar allt (!) de hittar överallt!

(jag käkar bara... äpplen, rutna som färska, "babybajs" matte tycker jag är dum som inte förstår att jag inte behöver städa efter dem längre och allt annat gott jag får =))



Tur att vi är smarta och inte käkar upp kottarna...

Många glada svansviftningar från Zindy med barnen ;P

2008-11-21 @ 22:01:28
URL: http://trollartollaren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

sv: joo mattarna hoppas på lydiga valpar, men ibland är de sååååå jobbiga. Men de är supermysiga emellanåt, och så är de skönt när jag får vara ifred, de sover i vardagsrummet och jag har heeela "mammas" och "pappas" säng för mig själv. En dubbelsäng!



Hoppas ni har det super!

Många svansisar och kramar från oss

2008-11-21 @ 22:15:20
URL: http://trollartollaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0