HISTORISKT VAL I USA

HISTORISKT  VAL  I  USA

De 2-benta talar om att det skett ett  "historiskt presidentval i USA".
Detta för att det är
första gången som ett presidentval i USA sker i en ekonomisk kris och för att det är
första gången som det är en svart presidentkandidat som nu blivit vald till president.

Det där med ekonomi och pengar har jag börjat förstå är mycket viktigt för de 2-benta.
Men det där med att det skulle vara så märkvärdigt att det är en svart man som nu är vald till president...  Det förstår jag inte..!

I vår värld (ja, hundars värld) är det mer märkligt att de 2-benta över huvud taget bryr sig om vilken färg eller ras som bestämmer i deras flock.  Ras och färg saknar totalt  betydelse för oss hundar..!

Den riktigt stora skillnaden mellan 2-benta och oss hundar är att i en flock bestämmer den som anses bäst för flocken, och det är ... tiken ..!

Så det jag undrar är:
Var är den 2-benta kvinna som är  Alfatik / president över flocken i USA..?
Och var är Alfatiken för flocken i Sverige och i andra länder..?







Ha det bra där ute eller inne !
/ Tjejen.



..

Kommentarer
Postat av: ko-daitan-shinsi

Jag kommer från Hokaido Japan. Var kommer du ifrån lilla vän? Du byter frilla vecka efter vecka, det är väl Akela förlåt Alfa som kammar dig. Alfa kammar sig visst med en visp av fotot att döma. Hare bra småttingar!

På tal om hare ja, det finns en riktig stor tyskhare i krokarna som jag ska nypa nån dag.

2008-11-07 @ 09:37:42
Postat av: Anonym

Hejsan ko-daitan-shinsi ! :-)

Oj, är du japanare? Jag är "08:a".



Mm... denna Alfa har aldrig insett det där med borste och kam. Idag på gårdsstädningen använde hon en räfsa på min päls. Hrrmmpff..!



Jo, här har vi både hare, en räv och några grävlingar omkring husen samt härom kvällen ett förvirrad rådjur.



Hare så bra "har-nyparen", ko-daitan-shinsi!

Vi hörs och ses! :-)

2008-11-08 @ 17:02:09
Postat av: matilda

tjaa =) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):)

2008-11-09 @ 11:33:51
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Japp, man är väll inte dum heller ;p klart man smuglar ner en massa saker i mattes kamera väska, handväska och alla fickor hon har. Dock inte lika roligt när hon tar något nytvättat... Men de är ju inte mitt fel att hon glömde ge mig allt gott jag ville ha, eller hur? ;P

2008-11-09 @ 13:35:13
URL: http://trollartollaren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

De är bra Tjejen, du får bita sönder mattes alla cancer pinnar så hon itne kan röka dem! Eller "råka" se till att hon tappar dem i vattenpölen, du får hjälpa henne på traven att sluta... Hon kanske inte alltid blir så glad men de går över tillslut, hoppas jag! =)



Får se om jag får något jobb i framtiden, annars blir lilla Jamie utan mat och jag skulle så gärna vilja flytta, skulle vara sååå skönt att bli självständig. Får se vad som händer efter studenten, kanske kommer en sväng till eran hundkoja =)

2008-11-09 @ 13:39:01
URL: http://trollartollaren.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Måste säga att era underbara kommentarer får en att bli glad, hur lyckas ni alltid vara så positiva?? Vi vovvar försöker här hemma, men de går inte alltid så bra, de vill inte att vi ska skälla och vara lyckliga, men vi föstår itne varför?



Men vi tänker oxå på mormor Liza, de är så tomt när man åker dit nu... Inte en massa apparater som pyser, ingen lång slang som man kan tugga på och busa med och framförallt att gott godis som vi alltid fick är borta. undra om hon oxå gillade hundgodis och tog med det?? zindy funderar en massa



Vi syns snart, fulla med mat och en massa spring i benen!

2008-11-09 @ 13:44:02
URL: http://trollartollaren.blogg.se/
Postat av: Jane

Hej Tjejen! Du tänker mycket bra, tycker jag.

Synd att du inte kan vara politiker i människovärlden. Vi människor verkar ha mycket att lära av er hundar.

Ha de bra önskar Jane.

2008-11-15 @ 11:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0