NAKEN HUND OCH MÄNNISKA


NAKENHUND  OCH MÄNNISKA


Har ni tänkt på något särskilt eller konstigt idag?

Det har jag.
Det gör jag ofta. Nästan varje dag.



Idag har jag tänkt på att:

Det finns hundraser som kallas "nakenhundar". De har ingen päls på kroppen utan har bara hår på huvudet.

En del människor tycker att nakenhundar är fula för att de inte har någon päls.




Detta är ett foto av en nakenhund. Som ni ser har den hår på huvudet men ingen päls på kroppen.
Undrar om dessa människor som säger att nakenhundar är fula,
aldrig har tänkt på att nakenhundar faktiskt påminner om just människan?
Ja, jag menar, människor har inte heller någon päls på kroppen, men oftast har människan hår på sina huvuden.
Inte tycker vi hundar att människan är ful för att de saknar päls på kroppen.


I mångt och mycket anser jag att vi hundar är mindre fördomsfulla än människan.
Vi dömer varken andra hundar eller människor efter hur de ser ut.

Vårt omdöme sker alltid efter hur vi upplever att andra ÄR..!

Det tycker jag är något människan borde lära sig mer av.

Alfa brukar vara bra att se igenom djur och människors yttre, men visst har även Alfa fördomar!
Nu har Alfa hittat en bild av en nakenhund som heter Sam. Sam har av 2-benta utsetts till "Världens fulaste hund".



                          



Okay okay, jag erkänner!
Dvs om jag mött denna nakenhund Sam hade jag grundligt nosat på honom för att först kontrollera VAD det är och därefter snabbt kolla HUR han är.
Om Sam är en trevlig 4-bent like så är Sam lika glatt uppbjuden som alla andra till vår lek och dans - på hundars vis !


Ha det så bra där ute eller inne!
/Tjejen.


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0