SÅDAN MATTE ... SÅDAN HUND



SÅDAN MATTE,  SÅDAN HUND  

eller

DET   HÄNGER   PÅ   HÅRET.



"SÅDAN HUSSE, SÅDAN HUND",
sägs det.

Eftersom jag bor tillsammans med Alfa får jag i stället säga:
"SÅDAN MATTE, SÅDAN HUND."


Jag vet inte om det uttrycket endast avser beskrivning av att den 2-benta och hunden är lika till sättet eller om det  även inkluderar utseendet..?




Oavsett hur det är med den saken,  så visst finns det något igenkännande mellan mig som valp och  Alfa som barn?



Jag som barn / hundvalp.




Alfa som barn / människovalp.




Ha en bra dag där ute eller inne!
/ Tjejen.

Kommentarer
Postat av: My

haha stört skön bild

2008-10-17 @ 12:39:32
URL: http://myisabells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0