I FULLMÅNENS SKEN ...


___I   FULLMÅNENS   SKEN ....__



                                                   



Igår kväll och natt lös fullmånen upp såväl himlens tak som taket i det rum där datorn står. Det var ett vackert vitt sken.
I fullmånens sken skapades denna blogg i går natt.

Jag bor tillsammans med en tvåbent Alfahona, som jag kallar Alfa.
Alfa kan relativt mycket om olika saker, men bland annat detta med teknik, det har hon då aldrig förstått sig på.
Det var tack vare den tvåbenta My (http://myisabells.blogg.se/) som denna blogg kunde bli till.
Tack så enormt mycket för all hjälp, My! Du har en ängels tålamod med Alfa, tycker jag.


Just idag är det mitten av oktober. Det är den 15/10 om jag ska vara så där korrekt som många tvåbenta kan vara.
Vi fyrbenta bryr oss ytterst föga om detta med .... tid. Vi har inte samma uppfattning som tvåbenta har om det begreppet.
Men för enkelhetens skull ska jag försöka hålla mig till de tvåbentas definition av tid.

                                                                           




Idag var det åter en dag när den tvåbenta Alfahonan jag bor och lever tillsammans med, vaknade före mig. Det har hon gjort i några dygn nu. Jag begriper helt enkelt inte vad Alfa ska upp och göra om morgnarna?

Själv föredrar jag att ta det lugnt på morgonen. Tids nog masar jag mig upp och får med mig Alfa ut på en promenad.
Där ute bland gatornas lyktstolpar och buskage ägnar jag och mina 4-benta likar oss till att "läsa morgontidningen", på vårt sätt.

                                                                


Då uppdaterar vi hundar vad som har hänt sedan vi gick där senast.
Idag var det inga större nyheter, tycker jag.



När vi kom in från promenaden skulle Alfa ge mig min medicin som jag äter varannan dag. Det är en vit tablett som smakar äckligt. Jodå, jag kan visst svälja den hel, men jag är ju inte dum. Om jag sväljer den hel, så får jag ju inget gott..!
På så sätt tvingar jag Alfa att varannan dag febrilt försöka finna någonting i kylskåpet som hon kan linda runt tabletten för att jag ska äta den. Smart,  va´ ?
Idag hittade Alfa en klick med leverpastej som hon formade runt medicintabletten innan hon gav den till mig.
Alfa tror inte att jag vet vad hon pysslar med när hon står där vid diskbänken, men det vet jag. Det har jag vetat länge.

Jag vet så oerhört mycket mer än vad både Alfa och alla andra tvåbenta kan förmå sig att inse,
dvs vad jag och mina likar kan och vet sedan urminnes tider.
Det är bra synd att de tvåbenta inte insett det ännu. Men de kanske lär sig..?


Ha en bra dag där ute eller inne!
/Tjejen.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0